Дизайнер одягу
Дизайн одягу - це один з напрямків творчої діяльності, метою якої є проектування комфортного, функціонально оправданого, естетично цілісного одягу, як одного з елементів предметного середовища, який відповідає відповідним матеріальним та духовним вимогам споживача.
Під одягом розуміється сукупність виробів, якими прикривають тіло. 3 поняттям «одяг» пов'язане і поняття «костюм». При цьому під костюмом (від італ. costume - звичай) розуміють визначену систему предметів та елементів одягу, які поєднані єдиним замислом та призначенням, відображаючи соціальну, національну, регіональну належність, стать, вік та професію споживача.
Дизайнери одягу можуть працювати в промисловості, самостійно та в фірмі.
Робота дизайнера в промисловості пов'язана з промисловим виготовленням одягу в великій кількості стандартних розмірів для масового споживача, як правило, з недорогого матеріалу. Робота дизайнера, який працює самостійно, пов'язана з індивідуальним споживачем, а результати роботи можуть продаватись у будинки мод, магазини чи виробникам одягу. Робота дизайнера в фірмі пов'язана з проектуванням та виробництвом одягу під маркою фірми або під маркою дизайнера.
Серед характерних для дизайнера одягу психологічних рис деякі
дослідники відзначають : багатство фантазії, інтуїцію,
парадоксальність асоціацій, здатність виходити за межі звичайних уявлень і
своєрідно реагувати на звичайні речі, здатність оригінально вирішувати
питання, що не мають логічного шляху розв’язання.
Як люди, що здатні
вносити зміни у життя суспільства, вони мають володіти широким колом
інтересів і знань, швидким реагуванням на зміни у моді, багатством
відчуттів, високими вольовими показниками. Чутливість дизайнера
допомагає йому вловлювати слабкі сигнали суспільства і відповідно до них
прогнозувати актуальність своїх ідей.
не схильні спиратися на авторитети і важко переживають відсутність
суспільного визнання, що пояснюється прагненням бути першим у своїй сфері діяльності, незалежністю і самостійністю поглядів, прагненням рухатись своєю дорогою, відсутністю страху перед ризиком, активністю, допитливістю у пошуках тощо. Варто відзначити також важливість ініціативності дизайнера у його
професійній діяльності – це здатність залежно від динаміки і потреб
середовища спонтанно генерувати нові ідеї, проекти, знаходити цікаві цілі, образи, прогнозувати результати власних дій та перспективність продукції.




